FORUM
Chief 1946 - nierówna praca
Cytat z swobodny data 9 maja 2023, 19:13Cześć,
Mam nadzieje że jeszcze ktoś tu zagląda czasami 😉
Mam problem z moim Chiefem. Motocykl zakupiony po remoncie przeprowadzonym wg sprzedającego ok 20 lat temu, ale nigdy nie odpalany.
Po zalaniu suchego po tylu latach silnika i skrzyni olejem i ustawieniu zapłonu, dopiero po kilkudziesięciu (!) kopnięciach motocykl załapał i ożył.
Odbyłem nim nawet kilka krótkich przejażdżek w zeszłym roku, ale generalnie mam problem z nierówną pracą silnika. Najczęściej pali na 1 cylinder. Zapłon ustawiony, iskra jest, świece sprawdzone, zamieniałem miejscami jak i nowy komplet. Świece czarne, ale gaźnik nie ustawiony (no bo jak) tylko wstępie tak jak opisane w manualu, suche, nie zaolejone. Kompresja sprawdzona, ok 50 psi, na zimnym i na ciepłym. Motocykl jest niedotarty wiec pewnie stąd to niskie ciśnienie, spala też olej ale to pewnie tez przez nie dotarte pierścienie bierze olej od dołu.
Przyznam, że dotarłem do ściany i brakuje mi pomysłów co jeszcze mogę sprawdzić. Rozważam już ściągnięcie głowic i cylindrów, bo niska kompresja i spalanie oleju trochę wskazują na być może źle dobrane pierścienie. Stąd też przedmuchy do skrzyni korbowej i widoczny wyciek ze sprzęgła. Zanim to zrobię, co jeszcze mogę sprawdzić?
Cześć,
Mam nadzieje że jeszcze ktoś tu zagląda czasami 😉
Mam problem z moim Chiefem. Motocykl zakupiony po remoncie przeprowadzonym wg sprzedającego ok 20 lat temu, ale nigdy nie odpalany.
Po zalaniu suchego po tylu latach silnika i skrzyni olejem i ustawieniu zapłonu, dopiero po kilkudziesięciu (!) kopnięciach motocykl załapał i ożył.
Odbyłem nim nawet kilka krótkich przejażdżek w zeszłym roku, ale generalnie mam problem z nierówną pracą silnika. Najczęściej pali na 1 cylinder. Zapłon ustawiony, iskra jest, świece sprawdzone, zamieniałem miejscami jak i nowy komplet. Świece czarne, ale gaźnik nie ustawiony (no bo jak) tylko wstępie tak jak opisane w manualu, suche, nie zaolejone. Kompresja sprawdzona, ok 50 psi, na zimnym i na ciepłym. Motocykl jest niedotarty wiec pewnie stąd to niskie ciśnienie, spala też olej ale to pewnie tez przez nie dotarte pierścienie bierze olej od dołu.
Przyznam, że dotarłem do ściany i brakuje mi pomysłów co jeszcze mogę sprawdzić. Rozważam już ściągnięcie głowic i cylindrów, bo niska kompresja i spalanie oleju trochę wskazują na być może źle dobrane pierścienie. Stąd też przedmuchy do skrzyni korbowej i widoczny wyciek ze sprzęgła. Zanim to zrobię, co jeszcze mogę sprawdzić?
Cytat z admin data 26 maja 2023, 21:03Miło, ze jeszcze ktoś widzi sens prowadzenia forum:).
Problem, o którym piszesz jest bardzo złożony, przyczyny mogą być bardzo poważne jak i banalne. Proponuję na początek sprawdzić poziom paliwa w komorze pływakowej i stan pływaka , luz na wałku przerywacza, stan platynek i ustawienie zapłonu. sprawdź czy nie ma przedmuchów pod głowicami i czy kolektor ssący ma dobrze dopasowane pierścienie uszczelniające i czy sa dokręcone.
Konieczne jest sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni korbowej, wet sump !
jak to jest ok to kolejne weryfikacje są bardziej złożone.
powodzenia
Ryszard B.
Miło, ze jeszcze ktoś widzi sens prowadzenia forum:).
Problem, o którym piszesz jest bardzo złożony, przyczyny mogą być bardzo poważne jak i banalne. Proponuję na początek sprawdzić poziom paliwa w komorze pływakowej i stan pływaka , luz na wałku przerywacza, stan platynek i ustawienie zapłonu. sprawdź czy nie ma przedmuchów pod głowicami i czy kolektor ssący ma dobrze dopasowane pierścienie uszczelniające i czy sa dokręcone.
Konieczne jest sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni korbowej, wet sump !
jak to jest ok to kolejne weryfikacje są bardziej złożone.
powodzenia
Ryszard B.
Cytat z admin data 26 maja 2023, 21:19proszę sprawdź jeszcze luz na osi przepustnicy i wyreguluj prawidłowo gaźnik , pamiętaj regulacja gaźnika ma sens jeśli nie ma luzów na osi, pływak nie tonie, zaworek trzyma, poziom paliwa jest ok, venturi nie ma prześwitów, korpus gaźnika na styku z przepustnicą nie jest wytłuczony, linka gazu nie blokuje domykania przepustnicy, dysza główna nie jest uszkodzona lub zapchana, głowica osi przepustnicy jest prawidłowo ustawiona względem przepustnicy, przepustnica jest prawidłowo zamontowana (13 stopni), przyleganie korpusu gaźnika do kolektora ssącego jest pewne i szczelne.
sama regulacja to już na telefon zbyt dużo pisania.
take care
Ryszard
proszę sprawdź jeszcze luz na osi przepustnicy i wyreguluj prawidłowo gaźnik , pamiętaj regulacja gaźnika ma sens jeśli nie ma luzów na osi, pływak nie tonie, zaworek trzyma, poziom paliwa jest ok, venturi nie ma prześwitów, korpus gaźnika na styku z przepustnicą nie jest wytłuczony, linka gazu nie blokuje domykania przepustnicy, dysza główna nie jest uszkodzona lub zapchana, głowica osi przepustnicy jest prawidłowo ustawiona względem przepustnicy, przepustnica jest prawidłowo zamontowana (13 stopni), przyleganie korpusu gaźnika do kolektora ssącego jest pewne i szczelne.
sama regulacja to już na telefon zbyt dużo pisania.
take care
Ryszard