FORUM

lub Zarejestruj się aby założyć posty i tematy.

Akumulator do Chiefa 6V

Cześć,

Jaki akumulator do Chiefa 346 z oryginalną instalacją 6V polecacie?

Najchętniej jakiś AGM, tylko nie mogę znaleźć nic o odpowiednio dużej pojemności, żeby jeszcze zmieścił się w atrapie.

Zamierzałem w rezultacie kupić ten:

https://allegro.pl/oferta/akumulator-13ah-6v-p-yuasa-b38-6-junak-jawa-9918528962

Czy macie jakieś lepsze propozycje?

Witam

Moim zdaniem Twój wybór akumulatora jest trafny.Jezdżąc motocyklami z instalacją 6v

używam tylko akumulatorów firmy Yuasa.Ich waga jest  cięższa od pozostałych co wskazuje

na większą zawartośc ołowiu .13Ah to nie jest tyle ile miały org,akumulatory do tego typu

prądnic,ale na rynku nie ma innych które by pasowały do skrzynek imitujących org.akumulator.

Pozdr.Krzysiek

Dzień dobry, proponuję obejrzyj akumulator Blitz żelowy 6V, nie uwalnia oparów kwasu, producent nie opisuje prądu jaki ten aku wyda/przyjmie, ale sądzę, że da rade nawet przy oryginalnej regulacji prądowej.

tu link, zobacz tez inne żelowe Blitz, jak byś decydował pomogę w zakupie.

https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-retro-z-pokrywka-6v-16ah-6693010677

Pozdrawiam, Tomek

dodane 2022-03-14 -

Po wymianie myśli i uwag z Krzyśkiem wycofuje pomysł użycia Blitz żelowy do regulacji "prądowej", jak w oryginalnej instalacji bez regulatora! Prawdopodobnie ten akumulator nie ustabilizuje napięcia. Pozostaje polecana przez Krzyśka Yuasa. Jeśli masz natomiast regulator napięcia -  Blitz będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Pozdrawiam, Tomek

Pamiętaj że prądnica trzyszczotkowa jest ładowana prądem zmiennym,a efekt może

być odwrotny.

Mogę podzielić się doświadczeniami z użytkowania akumulatora żelowego w moim chiefie. Używałem go przez dwa lata w układzie z prądnicą trzy szczotkową i wyłącznikiem prądu, czyli w układzie fabrycznym. Akumulator żelowy ma mniejszy opór wewnętrzny, co skutkowało koniecznością zmniejszenia prądu ładowania tj. przestawienie trzeciej szczotki. Okres życia takiego akumulatora to max dwa lata. 14ah akumulator bez problemu wchodzi do oryginalnej skrzynki akumulatorowej. Główny problem polegał na tym, że jak padł w trasie to już było po dalszej jeździe, co nigdy nie zdarzyło mi się w tradycyjnym kwasowym akumulatorze. Prądnica trzy szczotkowa niestety ale nie zapewnia stabilnego napięcia , a ten akumulator tego nie lubi. Generalnie udając się w dłuższą podróż zawsze mam z sobą taki akumulator w rezerwie, kwas się nie rozleje mogę go wszędzie wcisnąć i do bazy dojadę.

 

 

Dzięki za podpowiedzi, ostatecznie kupiłem ten:

https://allegro.pl/oferta/akumulator-agm-gel-moretti-mb38-6a-zelowy-zel-11739601104

Żelowy i tani, zobaczymy ile pożyje. 
Wchodzi do atrapy baterii ze sporym zapasem.

Dodane pliki:
  • EFE15124-4F1B-4F7C-BEE5-DAFC98F36C27.jpeg

Kupiłeś akumulator nie tyle "żelowy", co typu AGM - nie mogę odnaleźć danych prądu rozruchu, ale akumulatory tego typu są najlepsze, jeśli chodzi o parametry prądowe ze wszystkich akumulatorów "bezobsługowych". Doskonały wybór nawet do instalacji bez regulatora. Pozdrawiam, Tomek

bardzo pomocny watek bo właśnie w mim Chiefie padł mi akumulator, byl kwasowy. 

Cześć

Polecam dostepne u nas akumulatory firmy Yuasa jeśli inst, 6v to możliwy jest 12-14 amp.

Powinien być nieco większy ale wiąze się to z umieszczeniem go w skrzynce.Powinien być kwasowy .

Pisałem o tym na forum dlaczego.

Pozdr.Krzysiek