INDIAN POWERPLUS BIG VALVE 1920
Właściciel: Ryszard
Moje poszukiwania Powerplusa to kilka lat analizowania ofert i wszelkich rozważań nad sensem zakupu gotowego wyremontowanego motocykla , a utknięciem na kilka lat w garażu, przy remoncie kolejnego Indiana. Sytuacja zmieniła się radykalnie gdy pandemia przeminęła, ceny eksplodowały i opcja zakupu kompletnego motocykla się sama rozwiązała. Podobny los o mało nie spotkał opcji drugiej, kupienie dobrego projektu w rozsądnej cenie, bez konieczności podróży w odległe kraje w ostatnim czasie było pozbawione jakichkolwiek szans. Sytuacje komplikowała przypadłość cylindrów Powerplusa, które podobnie jak w innych ślepych silnikach Indiana czy HD lubią pękać pomiędzy korkami zaworów lub pękają wydechowe gniazda zaworowe, a naprawa tego defektu jest bardzo trudna i momentami niemożliwa. Jednym słowem groził mi zakup “kota w worku”. Los jednak sprzyja cierpliwym i rozważnym i pewnego dnia dostałem dzwona od Darka , że ma coś dla mnie. Zarezerwowałem sobie prawo “pierwszej nocy” i po kilku dniach motocykl stał się moją własnością. Patrząc na zdjęcia poniżej jedni powiedzą , że zwariowałem , ja widzę złoto i dawno nie czułem takiej motocyklowej satysfakcji.
Pierwszą weryfikacją było sprawdzenie wstępne cylindrów , wyglądają bardzo dobrze, co najważniejsze to big valve czyli duże zawory które wprowadziła fabryka w 1920 roku. Lista braków jest długa, ale nie liczę, iż zdobędę wszystkie oryginalne części, na szczęście są ludzie na świecie, którzy z pewnością mi pomogą.
Ryszard B.